Szomorú történet – avagy a hazai játékfejlesztés eddigi története, dióhéjban

Megosztás az iWiW-en

A hazai játékfejlesztésről keresgéltem nem rég információkat, elolvastam jópár cikket, írást, interjút az elmúlt évtizedből. Arról, hogy hogyan csinált néhány fiatal szó szerint a semmiből világszinvonalú számítógépes játékokat, melyek felkerültek a toplisták első helyére, majd ezek a csapatok hogy tűntek el évek múlva szépen csendben a süllyesztőben, ill. hogy széledtek szét az egykori tagok, alapító tagok. Arról, hogy hogyan várásolták fel a sikeres fejlesztőket a külföldi cégek és rövid időn belül hogy mentek csődbe, magukkal húzva a felvásároltakat is, akik önállóan talán sokkal többre vitték volna. Akiknek pedig sikerült nagyobb tőkét szerzniük, azok meg néha magukat végezték ki (pl. illegális szoftvermásolás, de voltak forráskódlopással kapcsolatos botrányok is).

Ezek olyan tipikus magyar dolgok, melyek mellé még nagyon-nagyon sok hasonló példát lehetne felhozni hazánkból – és nem csak IT területen, hanem sok másikon is.

Alakulhatott volna az egész történet máshogy is, ha… de ez a ha nálunk magyaroknál szinte mindig ott van. Kár, hogy így alakult, kár, hogy most itt tart a hazai játékfejlesztés.

Ez a poszt megint nem kötődik időben semmihez, de akik picit jobban ismerik a témát, azok tudják, hogy konkrétan kikről szólnak a fenti sorok.

Mielőtt hozzászólnál...


Egy hozzászólás megírásakor kérlek, hogy vedd figyelembe a következőket:
  • ne írj trágár, vagy közízlést sértő szavakat
  • ne sértsd meg mások személyiségi jogait
  • ne buzdíts senkit a törvény megsértésére
  • legyél türelmes és előzékeny
Előre megköszönöm, hogy ha hozzászólsz, akkor a fentieket tiszteletben tartod.

Ha esetleg nem találnád a hozzászólásod a többi között, akkor gondolj arra, hogy az azért van, mert valószínű, hogy a fenti pontokat nem vetted figyelembe...

Itt lehet hozzászólni!